《墮落天使》(Fallen)原版簡介
Synopsis 
    There's something achingly familiar about Daniel Grigori.

    Mysterious and aloof, he captures Luce Price's attention from the moment she sees him on her first day at the Sword & Cross boarding school in sultry Savannah, Georgia. He's the one bright spot in a place where cell phones are forbidden, the other students are all screw-ups, and security cameras watch every move.

    Even though Daniel wants nothing to do with Luce--and goes out of his way to make that very clear--she can't let it go. Drawn to him like a moth to a flame, she has to find out what Daniel is so desperate to keep secret . . . even if it kills her.

    Dangerously exciting and darkly romantic, Fallen is a page turning thriller and the ultimate love story.

簡介
    露西‧普瑞斯對丹尼爾‧葛里格利有股強烈的熟悉感。

    丹尼爾看來既神秘又冷漠,但當露西第一天來到喬治亞州悶熱的塞凡納就讀劍與十字寄宿學校時,他仍立即擄獲了露西的目光。在這禁止攜帶手機、學生都是犯過錯的人且監視器無所不在的地方,丹尼爾是唯一備受矚目的焦點。

    縱使丹尼爾不想跟露西有任何牽扯,而他也竭盡所能地表現得很明顯,露西仍無法就此放棄。好似飛蛾撲火般,露西已經無法自拔了,她必須找出丹尼爾為何亟欲保持神秘的原因……就算這樣做會讓自己深陷危險!

    具備驚險刺激及危險浪漫的元素,《墮落天使》是本讓人忍不住一頁頁翻下去的探險小說以及最純粹的愛情故事。

*
原版簡介來源

那個........就當我手疾復發好了XD
看到原文版的文案太興奮
所以上面翻譯給大家參考參考..........(汗)
看完會覺得................
中文版的簡介真的是太~~~~~~~~~~~精采啦!!!
我真的覺得中文版的簡介寫的比原版更好更有fu欸!

學校名稱我就直譯......
我實在不知道Sword&Cross還可以翻成啥(攤手)
不知道中文版會怎麼翻呢?好期待!
那個寄宿學校感覺也太嚴苛太恐怖
還監視器無所不在咧我的天呀
是要玩《一九八四》的"Big brother is watching you."(老大哥正在看著你.)嘛........?囧
題外話,《一九八四》我很推!有機會我要再看一次!!:P
其實作者Lauren Kate也很愛這本吧?!XD

*《墮落天使》中文版簡介請移駕
Wiking家
 (一直偷偷幫她打廣告,她家已經越來越擁擠啦XD)

*延伸閱讀:
讓人引頸期盼的《墮落天使》
 (我就是想推倒大家跟我一起期待嘛~~=ˇ=)

*Savannah(塞凡納)介紹
arrow
arrow
    全站熱搜

    Daisy | 戴希 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()