※本篇為《自由幻夢》爆雷文,點閱前請三思。
※建議先別看影片,邊聽歌邊看歌詞會比較融入劇情喔~:P

Mockingjay》粉絲原創歌曲:
Real or Not Real
真的還是假的

歌手/詞曲:ALL CAPS 
中譯:Daisy



Is this real

or is this not real

這是真的還是假的?
I cant tell

how I'm supposed to feel

無法分辨我到底該有怎樣的感覺
They say I'll heal

他們說我會痊癒
That I'll learn how to deal

會學會如何面對

But I can't handle all of this

但我完全無法處理這一切

When I'm with you

跟妳在一起時
I want to kill you
我想要殺了妳 


Peeta stop

比德  停下來

they've really messed you up
他們真的混淆你了 


I have this memory

that I loved you

我有愛過妳的記憶


Oh, you really did

  你真的愛過我

But how I can trust

when I'm so confused

但當我如此混亂

要我如何相信? 

Peeta believe me

比德  相信我
I'm right here for you
我就在這裡陪著你 


Is this real

or is this not real

這是真的還是假的?
I cant tell

how I'm supposed to feel

無法分辨我到底該有怎樣的感覺
They say I'll heal

他們說我會痊癒
That I'll learn how to deal

會學會如何面對

But I can't handle all of this

但我完全無法處理這一切

I know I act tough

我知道我表現得很無情
but inside I'm really scared

但我內心真的很害怕
I only get by
thinking of those nights we shared

僅能想著我們在一起的那些夜晚撐下去
it's really selfish

這樣真的很自私
but I know I'm gonna need you

但我知道我需要你
so help me win this

為我渡過這一關
and I promise we'll pull through

我保證我們會走過這一切的 


Is this real

or is this not real

這是真的還是假的?
I cant tell

how I'm supposed to feel

無法分辨我到底該有怎樣的感覺
They say I'll heal

他們說我會痊癒
That I'll learn how to deal

會學會如何面對

But I can't handle all of this

但我完全無法處理這一切 


I have this memory

that I loved you

我有愛過妳的記憶

※歌詞&影片來源(Source of the lyrics&video):YouTube
※資訊來源(Source of the info):Hunger Games Tribute
※翻譯僅供參考,懇請勿任意轉載。


剛剛才發現有這首歌!!
我好喜歡啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊!!!!
Hunger Games Tribute真的是太強了,
常常都可以發現別的網站沒有的東西耶!

是說...............
完了我真的是中HG毒太深...............
這首"Real or Not Real"聽著聽著我竟然好想哭........................?!
想聽這首歌邊想著......
小比德用"Real or not real"重建他已然崩解的世界.......
用"Real or not real"憤怒的質問他人...............
用"Real or not real"確認凱妮絲的愛~

ALL CAPS的男生唱的很棒,
女生的話..............
我個人覺得聲音太尖銳了,聽起來有點不舒服........>"<
真的是美中不足哪!
不過基本上這還是一首很棒的歌!!
雖然影片拍的很陽春啦XDDDDDD
我是都不看影片,
邊聽歌邊看歌詞,超有fu也超好哭的.........


arrow
arrow
    全站熱搜

    Daisy | 戴希 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()