Sometimes When We Touch
原唱: Dan Hill

You ask me if I love you
你問我是否愛你
And I choke on my reply
我不知道該如何回答
I'd rather hurt you honestly
我情願誠實的讓你傷痛
Than mislead you with a lie
也不願用一個謊言誤導你
And who am I to judge you
我憑什麼來評斷你
On what you say or do?
有關你所言或所行?
I'm only just beginning to see the real you
我才剛剛開始看到真正的你

*And sometimes when we touch
而有時候當我們相接觸
The honesty's too much
那坦誠令人難以承受
And I have to close my eyes and hide
我必須閉上雙眼來逃避
I wanna hold you till I die
我想要擁抱你直到我死
Till we both break down and cry
直到我倆都崩潰而哭泣
I wanna hold you till the fear in me subsides
我想要擁抱你,直到我內心的恐懼散去

Romance and all its strategy
愛情和它所有的戰略
Leaves me battling with my pride
讓我不斷與我的自尊交戰
But through the insecurity
但經過了那不安全的感覺
Some tenderness survives
仍然有些柔情存活
I'm just another writer
我只不過是又一個寫歌的人
Still trapped within my truth
依然深陷在我的真理之中
A hesitant prize fighter
一個猶豫的為獎項奮鬥的人
Still trapped within my youth
依然禁錮在我的青春之中

*And sometimes when we touch
而有時候當我們相接觸
The honesty's too much
那坦誠令人難以承受
And I have to close my eyes and hide
我必須閉上雙眼來逃避
I wanna hold you till I die
我想要擁抱你直到我死
Till we both break down and cry
直到我倆都崩潰而哭泣
I wanna hold you till the fear in me subsides
我想要擁抱你,直到我內心的恐懼散去

At times I'd like to break you
有時候我想將你攻陷
And drive you to your knees
讓你對我屈服
At times I'd like to break through
有時候我想要突破現狀
And hold you endlessly
擁抱你直到永遠

At times I understand you
有時候我瞭解你
And I see how hard you've tried
看見你曾多麼努力的嘗試過
I've watched while love commands you
我曾觀察著愛情將你驅策
And I've watched love pass you by
也曾看著愛情與你擦身而過

At times I think we're drifters
有時候我想我們是流浪的人
Still searching for a friend
依然在追尋著一個朋友
A brother or a sister
一個兄弟或一個姊妹
But then the passion flares again
但是接著熱情的火花再度熊熊燃起


【歌曲介紹】



我真的好喜歡孫自佑唱的Sometimes When We Touch!!
前幾天給一位朋友聽他唱的Sometimes When We Touch
&All out of Love,
聽完後她的反應是...........
拿出隨身碟給我XDDDDDDD

孫自佑趕快出專輯吧!!!
可以出一張英文專輯嘛?XD
我好喜歡他唱的英文歌~

arrow
arrow
    全站熱搜

    Daisy | 戴希 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()