High
翱翔天際

歌手(Singer)/詞曲作者(Songwriter):Cyril Niccolai
中譯(Chinese tr.):Daisy

I think I lost my soul, just like you said I would,
我想我失去了靈魂,就像你說的一樣,
When I lost you.
當我失去你的時候。
I feel cold as a stone, yes I feel numb and cold,
我感覺如石頭般冰冷,是的,我覺得麻木而寒冷,
Since I’ve lost you.
自從我失去了你。
But when I close my eyes,
但閉上雙眼時,
I see your shining star, guiding me through.
我看到你的閃耀星芒,導引著我。
I would so wanna fly, spread my wings in the sky,
我是如此地想要飛翔,展翅空中,
Underneath you.
在你的包圍下。
I’m High So High
我在飛行,翱翔天際。

I just walk on the line, don’t know with who or why,
我就走在鋼索上,如履薄冰,不知與誰一起也不知原因,
But I need it.
但我必須這樣做。
With your soul next to mine,
有你的靈魂陪伴著我,
I’m a ghost not a man, do you feel it?
我像個幽靈,而非人類,你感覺到了嗎?
And the tears in my eyes, desperately ran dry, I can’t hide it.
眼眶裡的淚水,絕望地流盡,我無從掩藏。
Will to live, I can try, broken on the inside, let this boat sink.
我試著活下去,但內心早已脆弱不堪,就讓我被淚水淹沒吧。
I’m High So High
我在飛行,翱翔天際。

If I don’t blame myself for this painful descent, tell me who do you think I can blame.
如果我不為這痛徹心扉的墜落責怪自己,告訴我你認為我還能怪誰?
If I don’t take the chance, if I can’t live again,
若我不把握機會,若我無法重新活一遍,
Do you think someone would even care.
你認為有誰會真的在乎嗎?
'Cause I’m so scarred, I’m tied, 
我已傷痕累累,卻無處可逃,
You’re the needle running through my veins.
你就像針一樣刺穿我的血管。
I’m down, just let me fly, So high, across the sky,
我在低谷,就讓我飛吧,展翅高飛,飛過天邊,
Just tell me how I can survive.
請告訴我要如何才能得救。

I think I lost my soul, just like you said I would,
我想我失去了靈魂,就像你說的一樣,
When I lost you.
當我失去你的時候。
I would so wanna fly, spread my wings in the sky,
我是如此地想要飛翔,展翅空中,
Underneath you.
在你的包圍下。
I’m High So High
我在飛行,翱翔天際。

'Cause I don’t wanna die, But I don’t feel alive,
我不想死,卻活得如同行屍走肉,
Just tell me how I can survive.
請告訴我要如何才能得救。
I’m High So High
我在飛行,翱翔天際。





The Fairchilds - High - Live From Paris - 070311 from The Fairchilds on Vimeo.










※翻譯僅供參考,懇請勿任意轉載。

※感謝親愛的芙蘿拉每次都很有耐心地跟我一起討論翻譯!

※附註:
1. Cyril Niccolai為法國音樂劇演員&流行樂創作歌手,他以「The Fairchilds」為名,於2011年發行了首張英語專輯「Our Revolution」,整張專輯皆由其創作。

◆「The Fairchilds」的成員如下:
Cyril Niccolai主唱、合聲、木吉他手、電吉他手、鍵盤手(Lead Vocals, Backing Vocals, Acoustic& Electric Guitars, Key Boards)

Olivier Marly主音吉他手(Lead Guitars)

Erik Sitbon節奏吉他手(Rhythm Guitars)

Hugo Cechosz貝斯手(Bass)

Philippe Entressangle鼓手、打擊樂手(Drums& Percussion)


2. ★☆法國搖滾歌手Cyril Niccolai之歌曲大匯集☆★

3. Cyril Niccolai 官方Facebook

4. Cyril Niccolai官網

5. The Fairchilds官網

※The Fairchild專輯「Our Revolution」購入方式:

1. 直接在Amazon.com訂購實體專輯 (庫存有限)

2. 直接在Amazon.com訂購數位專輯

3. 直接在iTunes訂購數位專輯

4. 請台灣網拍賣家代購


arrow
arrow
    全站熱搜

    Daisy | 戴希 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()