HAUNTED 縈繞不去

歌手 Kelly Clarkson

中譯 Daisy

Louder, louder
The voices in my head

腦海中的聲音越來越大聲
Whispers taunting

迴盪耳畔的低聲嘲弄

All the things you said

你說過的每一字每一句
Faster the days go by and I'm still

日子一天天飛逝  而我依舊
Stuck in this moment of wanting you here

深陷在期盼你回來的時空中
Time

時間
In the blink of an eye
眨眼而逝

You held my hand, you held me tight

你曾握住我的手 曾緊抱著我
Now you're gone

現在你離開了
And I'm still crying

我仍傷心哭泣
Shocked, broken
震驚  心碎

I'm dying inside

心已逐漸凋零

Where are you?

你在哪裡?
I need you

我需要你
Don't leave me here on my own

別留我一個人在這
Speak to me

跟我說話
Be near me

陪在我身邊
I can't survive unless I know you're with me

沒有你在身邊我無法活下去

Shadows linger

身影徘徊不去
Only to my eye

只在我眼裡
I see you, I feel you

我能看見你  能感覺你
Don't leave my side

不要離開我
It's not fair

這不公平
Just when I found my world

就在找到屬於我的世界時
They took you, they broke you, they tore out your heart

他們帶走你  打擊你  撕裂你的心

I miss you, you hurt me

我想你  你卻傷害我
You left with a smile

你帶著一抹微笑離去
Mistaken, your sadness

是我誤會了 

Was hiding inside

你的悲傷埋藏在心底
Now all that's left

現在僅剩的是
Are the pieces to find

殘破的事實碎片
The mystery you kept

你深藏的秘密
The soul behind a guise
和偽裝的靈魂 


Where are you?

你在哪裡?
I need you

我需要你
Don't leave me here on my own

別留我一個人在這
Speak to me

跟我說話
Be near me

陪在我身邊
I can't survive unless I know you're with me

沒有你在身邊我無法活下去

Why did you go?

為何離開我?
All these questions run through my mind

這個問題在腦中縈繞不去
I wish I couldn't feel at all

多希望自己什麼都感覺不到
Let me be numb

就讓我徹底麻木吧
I'm starting to fall

我快要崩潰了


Where are you?

你在哪裡?
I need you

我需要你
Don't leave me here on my own

別留我一個人在這
Speak to me

跟我說話
Be near me

陪在我身邊
I can't survive unless I know you're with me

沒有你在身邊我無法活下去

Where are you?

你在哪裡?
Where are you?
你在哪裡?


You were smiling.

那日你唇角揚笑

You were smiling.

你唇角揚笑

You were smiling.

你 唇角揚笑


☆雖為拙譯,仍懇請勿任意轉載,謝謝大家的配合。☆






Kelly Clarkson的歌我都好喜歡!
第二張專輯Breakaway應該算她的代表作吧!超經典的!!
Haunted收錄在第三張專輯My December裡面.
當初一聽到Haunted就一直想到New Moon的森林橋段.
真的是遺毒甚深啊.................
忍不住花了一點時間把歌詞翻譯出來...........^^"
沒有很多時間可以翻,
說不定還是有翻譯錯誤的,
所以中文就請當參考就好啊,
還是看原文比較有fu.=ˇ=
arrow
arrow
    全站熱搜

    Daisy | 戴希 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()