Dublin Sky 都柏林的天空
演唱/ 作詞/ 作曲:Darren Hayes(戴倫海斯)
中譯:Daisy

I've been down a lonely street tonight
今晚獨自一人走在孤寂的街道上
And I don't know what's wrong with me
我不知道自己是怎麼了
I don't know what's wrong with me
不知道自己是怎麼了
The clouds cover up the Dublin sky
都柏林的天空烏雲密佈
I don't know what's left of me
我不知道這軀殼還剩下什麼
I don't know what's right with me
不知道自己還有何處完好
And I've tried to keep my distance
我試著保持距離
And I've sung Amazing Grace
唱著聖歌〈奇異恩典〉
I've tarnished all our memories
我抹淡與你有關的回憶
But there'll always be a trace of you
但不論何處總是有你的蹤跡
Of you
你的蹤跡

I remember laughing on that river's edge
記得我們一起在河畔歡笑
Trying to get you to jump with me
試著要你與我一同跳下
Trying to get you to fall for me
想要你與我一同墬入愛河
And your trembling heart it beat so fast
你的心鼓動得如此之快
Holdings hands you promised me
牽著手 你給了我承諾
Holding hands we counted to three
牽著手 我們一齊數到三
And I felt your slipping fingers
然後我感覺你悄悄抽回手指
And I saw you change your mind
看見你改變了心意
If I hadn't dragged you in with me
若我沒有拉著你與我一起
You would have let me dive without you
你早留我一人在這世界載浮載沉
Without you
留我一人載浮載沉

They sent you all the way from Hollywood
他們讓你從好萊塢一路發光發熱
And maybe that Dublin sky was changing you
許是都柏林的天空改變了你
It put diamonds in your eyes
讓你的雙眸閃耀鑽石般的光芒
I always thought we were going to make it through
一直以為我們能齊心渡過難關
But I wanted to hear it first from you
但我還是想先聽你親口說出來

How many days am I going to regret you?
我究竟還要想念你多久?
How many nights till I forget you?
還要多少個夜晚才能忘記你?
Have I been wasting all those years?
那幾年是否全都白費了呢?
Held down by these tears?
因這些眼淚而停滯不前?
How many dreams have I left deserted?
有多少個夢想被我棄若敝屣?
How many hopes have been diverted?
有多少個希望被迫轉向他方?
Have I been buried in the dirt?
我是否就此被這渾沌的世界所湮沒?
Held down by this hurt?
為這傷痕所囿?

How many loads did I let you hijack?
你劫走了我多少思緒?
How many ways can I stand here in playback?
我還能如何駐足在這回憶洪流中?
How did I end up lying here
怎麼會最後只剩我一人
Crying underneath the Dublin sky?
獨自在這都柏林的天空下放聲哭泣?

How many days am I going to regret you?
我究竟還要想念你多久?
How many nights till I forget you?
還要多少個夜晚才能忘記你?
Have I been wasting all these years?
這些年是否全都白費了呢?
Drowning in my tears?
淹沒在我的淚水之中?

How many days am I going to regret you?
我究竟還要想念你多久?
How many nights till I forget you?
還要多少個夜晚才能忘記你?
Have I been wasting all these years?
這些年是否全都白費了呢?
Drowning in my tears?
淹沒在我的淚水之中?

*〈Dublin Sky〉音樂

*〈Amazing Grace〉音樂 (演唱: Hayley Westernra)
  Amazing Grace(奇異恩典)為蘇格蘭民謠(來源)

☆雖為拙譯,仍懇請勿任意轉載,感謝配合。☆

我瘋了...............
丟著書不讀在這玩翻譯?!
可是我真的手很癢咩...............................
哎呦還有幾句好想改好一點
不過現在腦漿爆掉了
所以腦中一個字也沒有(攤手)
等以後想到再來改好了.................

其實我本來是想貼翻譯就好了的
因為這張專輯明明就有官方翻譯
不過網路上找不到.....
然後這張CD在我家現在拿不到.......
再來就是網路上看到左邊右邊讓我哭笑不得
所以我手就癢了............

有人會這樣翻譯的嘛?←我相信以下不是官方翻譯!!
What's left of me?→我的左邊是什麼?
What's right with me?→我的右邊是什麼?
害我都不知道要先哭還是先笑..........................
當然我不見得會翻得有多好,
但起碼不會翻左右邊吧..........

最後,
不知道誰是Darren Hayes的人
請點這裡看我之前的胡亂介紹啊
好啦
手癢問題也解決(?)了
我要回去抱書啦(滾走---------------)

*野人花園/戴倫海斯♥台灣專屬歌迷家族+部落格

*戴倫海斯台灣家族D_zine@TW
arrow
arrow
    全站熱搜

    Daisy | 戴希 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()